zondag 27 juli 2014

Toiletzak

Ik ben volledig ondergedompeld in de "tassenwereld". Voorlopig nog niet veel kleertjes gemaakt, maar wel leuke clutchen, ritstasjes en nu deze toiletzak! Deze dame legt alles goed uit. Hij is enkel wel niet waterbestendig, gewoon katoen (maar wel van soft cactus, een van m'n favoriete stofkes) dus wat kan je er dan gaan insteken?



Misschien dat ik hem zelf bij hou, misschien als cadeautje, echt geen idee! Maar ik weet wel dat er zo nog velen zullen volgen! Dit was m'n 2de rits die ik naaide en echt waar, ging vanzelf! Dus ik ga me eens een lot van ritsen moeten aanschaffen, want per stuk bij Veritas kopen is een dure zaak.
Iemand een tip waar ik ze met grote aantallen kan kopen?


Misschien dat ik zo eens zelf kan gaan experimenteren met de afmetingen aan te passen om zo eens een hoger of juist minder hoog model te maken? Kan toch niet zo moeilijk zijn?

(Intussen al een 2de exemplaar gemaakt en een iets kleiner model is ook heel tof! Op de voorzijde gewerkt met paspel en een effen kleurtje om af te wisselen)




Het is echt zo "oefening baart kunst"! Na de 2de toilettas hoefde ik al niet meer naar de handleiding te kijken voor de rits erin te zetten :-) 
Valt het op dat ik deze graag maak?

2 opmerkingen:

  1. Was wel benieuwd naar je vorige reeks toilettasjes na die nieuwe productie. Vind deze ook erg goed gelukt, DIe met de twee stoffen+paspelbandje ertussen is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die met de paspelband was eens een "variatie" die ik wou proberen en eigenlijk nog goed gelukt. Die ritstasjes zijn leuk om maken, duurt niet te lang en altijd leuk om als cadeau te geven :-)

      Verwijderen