vrijdag 19 september 2014

Muts als proef

Het was vandaag waarschijnlijk de warmste dag sinds weken, maar toch wou ik voor Tibo voorbereid zijn voor de winter en een muts naaien voor hem.
Maar m'n lieftallig zoontje heeft een enorm groot hoofd, al van bij de geboorte (z'n t-shirts en truien moeten voldoende openrekken, of ik krijg het niet over z'n hoofd!)
Dus dit was een proefstuk, gebaseerd op afmetingen van z'n hoofdje en bij de tutorial. Wel in het Duits, maar de tekeningen waren duidelijk genoeg :-)

Het idee van deze muts had ik hier gevonden en de tutorial vind je hier. Misschien toch maar eens ene met drakentanden maken, hij is zo zot van dinosaurussen :-)


de voorkant


de achterkant (mét labeltje)



Een "aan-foto" proberen trekken was niet simpel met temperaturen van bij de 25°C !!!
(en hij is al zo'n zweterke)


Bij het proefmodelleke merkte ik dat het nogal krap zat, dus bij de volgende meer naadwaarde bijtekenen.
Dan zal er ook nog een bijpassende sjaal voor gemaakt worden en hij is ready voor de winter!

Het buitenstofje is trouwens gewoon katoen (tricot nog niet mee gewerkt) en een overschot van z'n hemdje dat ik hier had gemaakt. 
Binnenkant is rode fleece van de Ikea, wat ik ook bij z'n deken heb gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten