zondag 7 september 2014

Turnzak

Wat juf Inge ook nog wou dat we zouden meebrengen, was een zakje met extra kledij voor eventuele ongelukjes. Nu is onze Tibo al een jaar "ongelukjes-vrij", maar je weet maar nooit, of ze zijn heel vuil van buiten te spelen... dus ik wou niet gewoon in een plastieken hema zakje (zoals vorig jaar het geval was) wat extra kledij aan z'n kapstok hangen...

Neenee, wat al een tijdje op m'n to-do lijstje stond was een turnzak maken!



Deze handleiding gevolgd. Je vindt er veel verschillende op het internet, maar deze vond ik heel goed uitgelegd! Het tussenschot heb ik nu niet gemaakt, zoals zij had voorgesteld, het dient nu toch maar als zakje voor extra kledij.

Ik had haar afmetingen gevolgd, behalve het bovenste gedeelte was langer in verhouding met het zwarte, zodat er wat meer vosjes te zien waren!
Alles ging perfect tot ik aan de binnenkant een naamkaartje van Tibo wou instrijken.



Het instrijken wou al niet lukken, maar toen ik m'n strijkijzer optilde zag ik daar een grote zwarte plek, dat zag er niet goed uit!


Mijne man ging voor mij om katoenen koord (had hem naar de Brico gestuurd, want Veritas daar komt hij niet binnen zene) en de lieve schat had ineens een grote rol mee!


Totaal niet bij stilgestaan dat het polyamide koord was ipv katoenen koord! Je kan het al raden, van de hitte van het strijkijzer was dat volledig gesmolten met de stof, met als resultaat dat het zakje niet meer dicht kon worden getrokken...

Enfin, dag nadien nog eens trekken, niks he, dus er zat niets anders op dan bovenste deel er af te knippen, tornmesje boven halen en herstellen... gelukkig is dat nu wel gelukt! :-)
(nu heb ik z'n naamkaartje aan de binnenkant gestreken VOOR dat het koord erin zat!)




Het zakje is nu enkel 3cm korter en dus ook minder vosjes te zien, maar ik ben al blij dat ik niet de hele zak moest weggooien!

Op de zwarte band ga ik Tibo z'n naam flocken in het oranje, maar die letters zijn besteld. Dus weer iets nieuw om te proberen. Resultaat kom ik hier dan wel posten...


En voila, het resultaat, zijn naam voor de eerste keer "geflockfoliet" (bestaat dit woord eigenlijk wel? lol) Van de eerste keer gelukt, en dit zal ik dus nog doen, zo leuk en snel iets gepersonaliseerd!
De letters heb ik hier besteld.
Misschien volgende keer zelf maken?


1 opmerking:

  1. Dank je wel voor de verwijzing naar mijn handleiding! Jouw zak is uiteindelijk toch mooi geworden! Dat hij 3 cm kleiner is zal jouw zoontje niet eens merken ;-) Spijtig dat je wat problemen had met het touw dat gesmolten was, maar nu jij dat voor ons getest heb weten wij ook ineens dat het touw niet strijk-proof is :-)
    Groetjes,
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen