zaterdag 25 oktober 2014

"Charlie" Chaplin

Ik ben een retro-madam (of probeer dat al eens te zijn) en wil m'n zoontje ook zo kleden.

Zoals ik eerder al had verteld, had ik het patroon Charlie van Zonen09 hier al een tijdje klaarliggen.
En toen ik op dit stofje stootte, deed het me spontaan denken aan Charlie Chaplin, en vond ik het een ideaal stofje om voor de eerste keer het Charlie-patroon mee te maken!


Het duurde toch iets langer dan verwacht om het in elkaar te steken :-) Maar het loont meer dan de moeite! Zo'n retrokraagje (heb er wel wat foutjes mee gedaan, maar het is draagbaar) maakt het echt wel af en onderscheidt zich van een simpele T-shirt!


Het Charlie-patroon vind je in vele webshops, maar je kan het ook rechtsreeks kopen bij Zonen09 zelf.


Enkele "aan-foto's" met een niet altijd zo gewillig fotomodel :-)



Hier was er nog leute, maar dat was snel voorbij!



Dit is maatje 104, maar wel wat krap rond z'n buikje. Misschien volgende keer toch maar eentje in maatje 110 maken?


De halsopening is maar "justekes" voor Tibo z'n groot hoofdje :-)


Weeral gewerkt met gewone katoen-tricot als boordstof en dat lukt vrij aardig.


"Mama, nog 1 foto en dan stop je hè!"


Van dit Charlie-patroon zullen er zeker nog volgen, nu met de herfst/winter uiteraard met lange mouwen gemaakt, maar korte mouwen zullen hier ook nog de revue passeren :-)

Binnen -en buitenstof : tricot van bij Modecoupon
Boordstof : zelfde als kraag en binnenstof
Patroon : Charlie van Zonen09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten