zondag 2 november 2014

Charlie gemaakt met een kussensloop

De huidige trend in FB-land zijn de kussenslopen van Action en Zeeman met grote fotoprints van allerlei dieren op. Die worden dan verwerkt in de leukste creaties die je maar kan bedenken.

Ik dacht : "dat ga ik ook eens proberen!"


Ik ben hier gegaan voor weeral het supermooie patroon "Charlie" van Zonen09 die ik hier voor de eerste keer maakte.
Die bleek zo'n succes te zijn met de retrokraag en ook al kruipt hier heel wat tijd én stof in, het is meer dan de moeite waard! Deze keer maakte ik wel maatje 110 omdat ik zag dat bij het vorige model nogal krapjes was.


Halverwege dit project dacht ik alles te moeten weggooien, want de kussensloop van de Action (hoe mooi ook) stretcht langs geen kanten mee, en als dan al de rest van uw stoffen tricot zijn, trekt dit langs alle kanten zoals de punt op het voorpand, waar de kraag openvalt, niet zo mooi samenkomt, daar trekt de stof wat samen.
Maar ik heb toch doorgezet en nu ben ik wel blij met het resultaat (al bij al)


Maar een ander knelpunt (letterlijk bijna) is het grote hoofd van Tibo. Bij de vorige Charlie ging dat perfect over z'n hoofdje omdat het langs alle kanten meerekt, maar nu rekt het voorpand NIET mee... Met als gevolg dat het ferm trekken en sleuren is om het over z'n hoofdje te kunnen trekken... :-(

Dit zal dus niet zoveel gedragen worden... jammer!


Ik heb hier nog een aantal kussenslopen liggen, maar misschien beter in een sweater verwerken, die zit sowieso al ruimer. Ik blijf wel fan van deze grote prints, alleen denken aan Tibo's groter hoofdje ;-)

Stof : kussensloop van Action / effen tricot van Modecoupon / boordstof is zelfde als de binnenstof
Patroon : Charlie van Zonen09

2 opmerkingen:

  1. leuk hoor!
    Zou je het splitje bij de hals (in de toekomst) niet wat dieper kunnen maken? Zou toch jammer zijn als het aantrekken zo'n gedoe is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het al eens volledig in tricot gemaakt en toen ging dat perfect over z'n hoofdje, en ik dacht met de maat groter te maken, dat het nu wel zou gegaan zijn, maar diene rek heb ik dus echt wel nodig voor z'n hoofd :-) Het splitje valt nu al vrij ver open vond ik, dus dan gaat het niet meer zo mooi zijn denk ik. Maar wel goed idee!

      Verwijderen