zaterdag 29 november 2014

Jarige Lilith

Onlangs is Lilith, nichtje van Tibo, 3 jaar geworden!

Morgenmiddag is het haar verjaardagsfeestje, dus ik kwam wat in tijdnood om nog een zelfgemaakt cadeautje te maken voor haar. Ik had allerlei idee'kes voor kleedjes, maar eerlijk? Met een zoontje in huis nog niet aan kleedjes toegekomen, en het leek me toch een "veiligere" keuze om iets te maken dat ik al wat "gewoon" was.


Ik besloot om een handtasje voor haar te maken : de Menina-tas van Zo Geknipt. De eerste keer dat ik deze tas maakte, maar stond ook al langer op m'n verlanglijstje! Het wordt in het boek ook zo omschreven als een klein handtasje, ideaal voor kleinere kinderhandjes :-)


Ik ben geen fan van iets met de hand ergens aan te naaien. Bij mij moet dat snel vooruit gaan, zoals op m'n naaimachine :-) Maar voor deze tas zeggen ze van grote knopen te gebruiken ter hoogte van de hengsels. Ik had geen exact dezelfde kleuren als de paspel, maar ging toch een poging wagen... Neuh, niks voor mij, na 3 pogingen om langs de buiten -en de binnenkant 2 knopen aan te naaien, besloot ik om m'n kamsnaps eens te proberen!


Exact dezelfde kleur EN nu kan ze haar handtasje sluiten als ze wilt!!! Win-win vind ik :-)


Uiteraard krijgt ze nog wat extra's die in het handtasje zullen zitten.



Ik hoop dat ze hier blij mee is!


Patroon : Menina-tas van Zo Geknipt! Maar als je het boek niet wilt aanschaffen, vind je hier gratis handleiding én patroon!
Stof : binnen -en buitenstof van Modecoupon  -  paspel van Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten