zaterdag 29 november 2014

Knikkerdoolhof

Onlangs kreeg ik een mailtje van de juf van Tibo. Met de vraag of ik een knikkerdoolhof wou maken voor de klas. Ze zijn namelijk volop bezig met knikkers en alles wat daarmee kan te maken hebben :-)

Ik zei dat ik een poging ging wagen, en eigenlijk wel eens leuk om iets te maken, waar ik anders NOOIT aan zou gedacht hebben!

Beetje opgezocht op het internet en pinterest en dan kwam ik er wel! 


Achteraf gezien véél langer mee bezig geweest dan verwacht, maar het resultaat telde!


De beste tip die ik hierover las, was dat je het doolhof op papier afdrukt (printer stuk, dus hier was het overtekenen) en dan over jouw lap stof leggen en overheen stikken. Nadien kon je dit (voorzichtig) los scheuren.


Dé test was uiteraard dat de knikker er overal tussen kon! Bij de ene hoek al wat meer duwen dan bij de andere, maar het lukte :-)


Bij de 2de versie bedacht ik me op voorhand en heb ik de pijlen er opgenaaid ipv er op getekend.

Ik heb deze gemaakt met telkens openingen, maar je zou deze ook volledig gesloten kunnen maken (vergeet je knikker er dan niet in te steken lol) en heb je misschien iets leuk waar ze zich in de auto mee kunnen bezig houden?)


De juf was tevreden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten