dinsdag 18 november 2014

Make-over met Soft Cactus

Zoals beloofd ging ik hier nog fotootjes plaatsen van m'n andere kussens waar ik volop mee bezig was, ook weer van het zalige stofje van Soft Cactus, namelijk Little Daisy bruin, voor mij veruit het mooiste retrostofje waar ik al mee gewerkt heb. Ik heb het al eens eerder gebruikt bij deze lederen Juliette.


Onze kussens in de zetel hadden met de jaren verschillende hoezen, dat ze totaal niet meer bij elkaar pasten, dus vandaar m'n idee om nieuwe kussenhoezen te maken met m'n favoriet retrostofje.


Om het geheel een beetje te doen "breken" koos ik voor een simpel bruin met witte polkdadotjes die ik nog had liggen. Bij al m'n kussens werk ik met paspel, en bij die van de Soft Cactus heb ik zelf gewerkt met lederen paspel, voor de "chiquere" look :-) (nu weet ik alleen niet of ik de hoezen nu nog in het wasmachien ga mogen steken?)



En dan komt uiteraard het idee om het niet enkel bij kussens te houden :-)


Het idee had ik ooit bij haar gevonden en toevallig hadden wij zo'n 2 lampjes van de ikea op onze nachtkastjes staan (die moet ik nu nog wel vervangen door iets anders lol)


De zakdoekenhoes mocht ook nog eens vervangen worden, dus ook weer in de Soft Cactus (bruine biais moet er nog aan gezet worden, maar die was op en moet nog eens naar Veritas geraken)


Ik vind dat zelfs de nieuwe en oude collectie van Soft Cactus wel samengaat. De kussens op de achtergrond heb ik hier onlangs gemaakt.

Stoffen : Little Daisy bruin komt van Rijstextiles en de rest van Modecoupon
Paspel : lederen van bij Modecoupon / oranje van Veritas
Patroon : Ikea lamp bekleden / omkeerbare zakdoekenhoes / kussenhoes (afmetingen uiteraard aan te passen aan het kussen)

5 opmerkingen:

  1. Zo, jij hebt weer hard gewerkt! En is inderdaad een erg leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :-) Maar het waren snelle projecten, kledij maken vind ik "hardere labeur" lol

      Verwijderen
  2. Sfeervolle foto's! Het is zo te zien gezellig vertoeven in jullie living :) en de kussens passen inderdaad goed bij de andere. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en alles past samen. Die lampjes zijn leuk om te maken e

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die lampjes zijn idd superleuk om te maken en zo snel klaar, op nog geen 15' hadden die een nieuw hoesje!

      Verwijderen