zaterdag 15 november 2014

Nieuwe stofjes van Soft Cactus

Enkele dagen geleden zag ik op de blog van Soft Cactus een preview van de nieuwe collectie van Soft Cactus!
Ik vind deze van goede kwaliteit en de prints maken hen echt wel uniek én het is van Belgische makelij!!!

Dus toen ik had gehoord dat Modecoupon in St-Niklaas (yep da's echt wel mijne winkel voor stofjes) deze als eerste bakstenen winkel reeds hadden, ben ik er vrijdag meteen naartoe gereden en heb mij nog kunnen inhouden. Voorlopig 2 stofjes gekocht, maar er zullen er nog volgen :-)


Voorlopig heb ik er 2 kussen mee gemaakt voor in de zetel, die hopelijk mooi samengaan met de andere kussens die ik aan het maken ben (met de vorige stofjes van Soft Cactus, foto's volgen nog!)


Zoals verwacht zijn ze weer superzacht en aangenaam om te verwerken! Oker is volledig m'n kleur, dus deze kon niet ontbreken in m'n collectie stofjes :-)


Ik heb wel de indruk dat de prints nu meer voor volwassenen is, terwijl de vorige ook wel wat voor de kids was. Dat is het enige jammere...


Beide kussens heb ik afgewerkt met matching paspels, en dat vind ik ook mooier afgewerkt en moderner. (in de avondschool naaien hebben we geleerd om met een sierboord van 3 cm te werken, maar dat vind ik net wat te klassiek lol)


De kussens zijn 2 verschillende formaten, vind ik ook mooier in de zetel. De ene is 40cm x 40cm en de andere 50cm x 50cm.


2 opmerkingen:

  1. Zeer mooie kussens! Ben ook op zoek naar geschikte stof voor nieuwe kussens. Misschien vind ik ook wel iets uit de nieuwe collectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh super mooi! Ik heb ook net een hele reeks kussens gemaakt. Ik maak straks de laatste en post dan een foto ervan op mijn blog. De stof heb ik trouwens ook gevonden bij modecoupon! Wat een toffe winkel !!

    BeantwoordenVerwijderen