vrijdag 21 november 2014

Pyjama's voor zoonlief

Tibo was zooo zot van zijn 1e pyjama met koe'tjes die ik eerder gemaakt had, dat er nog gingen volgen. Qua model zitten die ook zaaaalig bij hem, alles rekt goed mee en de stofjes zijn superzacht, ook de goedkopere stofjes :-)


Beide patronen (T-shirt en legging) komen uit Ottobre en zijn eigenlijk geen pyjama-patroon, maar heb ze zelf zo samengesteld.



Hoewel ik nog meer dan genoeg stof heb van deze marsmannetjes, koos ik ervoor om deze keer eens de broek in een effen kleur te maken, en ik vind het zo ook wel geslaagd! De blauwe tricotstof was maar 0,5m lang, dus te kort voor zo'n legging, dus heb ik het er eens op gewaagd en van draadrichting veranderd (het is toch maar een pyjama he) en rekt ook nog beetje mee in de andere richting. Tibo heeft er al zeker geen last van :-)



Van deze stof heb ik nog voldoende over om er ook nog een zomerpyjama van te maken, want het blijven wel vrolijke kleuren die je in elk seizoen kan dragen!



Ik ben er ferm over aan 't nadenken om voor mezelf ook zo ene te maken, matching pj's met mijne zoon, zou ik dat doen???
(vroeger hadden we van de Woody-pyjama's wel eens matching pj's, maar toen was hij nog een baby)

Als ik het aandurf om ook in koe'tjes-pyjama rond te lopen, kom ik het hier zeker showen :-)


Stof : boordstof + tricot van Modecoupon, behalve de marsmannetjes --> gekocht op facebook
Patroon T-shirt : Ottobre 4/2014 nr. 11
Patroon broek : Ottobre 6/2014 nr. 18




Geen opmerkingen:

Een reactie posten