donderdag 25 december 2014

Julia Sweater

De laatste tijd is er op facebook-land heel wat te doen geweest rond de Julia Sweater van Compagnie M!
Ik kan ze geen ongelijk geven, wat een zaaaalig patroon, zelfs voor een meer corpulente dame als mezelf :-)


De eerste was die met de bruine boord. De hals werd wat breder gemaakt, want ik ben redelijk goed "bedeeld" bovenaan, en een dichte hals staat dan niet zo mooi vind ik!


Dit was eigenlijk een proefmodel, omdat dit de eerste keer was dat ik voor mezelf een kledingstuk ging maken, vandaar dat ik een coupon-stofje koos dat ik ooit eens gekocht heb. Wist ik veel dat het uiteindelijk een trui zou worden die ik véél zal dragen :-)


Zaaaalige vleermuismouwen (altijd al m'n ding geweest, geeft je meer bewegingsvrijheid)


Bij het bruine stofje heb ik met boordstof gewerkt en dit draagt wel aangenamer, dan bij het volgende model, daar heb ik gewoon met effen katoen-tricot gewerkt.


Het 2de model is qua print totaal m'n ding, en met deze speciale kraag (die ook bij het patroon zit!) geeft het iets extra, zelfs beetje retro vind ik :-)
Maar toen ik het paste, viel het model wat tegen! Zit niet zo ruim (ondanks dat ik dezelfde maat geknipt heb)
En ik denk al te weten waar het aan ligt. Het bruine stofje is soort van viscose-tricot en het bolletjes-stof is een gewone katoen-tricot. Dit rekt minder denk ik?


Ook aan m'n armen spant alles veel meer, dus deze zal voorlopig meer in de kast zitten dan eruit... M'n nieuw voornemen voor 2015 is dan ook om wat kilootjes af te vallen, dus hopelijk past die dan beter!


Toch wel wat angsten moeten overwinnen om "mezelf" op de blog te zetten :-)

Stof : mengeling van viscose/katoen-tricot en boordstof en alles komt van bij Modecoupon
Patroon : vind je te koop bij Compagnie M

4 opmerkingen:

  1. Echt heel mooi! Heel leuke stofkeuze ook. Die staat op mijn verlanglijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beide staan je heel mooi! Het tweede versie let dat kraagje en de combinatie van stoffen vind ik supermooi! ((Er is altijd een oplossing voor alles he;-), ik maakte ooit een bloesje waar mouwen te smaal uitkwamen (had stof te kort) ik zette dus een andere stuk stof op de hele lengte van de mouw, onderaan).kijk eens bij mijn oud roze trui met slangerprint.

    BeantwoordenVerwijderen