zaterdag 13 december 2014

Kraamcadeau voor Jesse

Vorige week op kraambezoek geweest. De beste maat van mijne man is voor de 2de keer papa geworden van Jesse. Zo'n snoezig bazeke :-)
Zelfs Tibo wou hem al mee naar huis nemen "baby mag mee naar ons huisje hè mama!"


Ik had ook nog een omkeerbare zakdoekenhoes gemaakt (foto vergeten te maken), maar die hebben we afgegeven bij ons kraambezoek in het ziekenhuis. Je kan toch moeilijk met lege handen afkomen? En zo weten ze dat er nog spulletjes gingen volgen.


Nog voor ik goed en wel met m'n naaimachine iets had genaaid, had ik dit uilenstofje al gekocht van het moment dat ik wist dat ze zwanger waren! Ik wou toen echt een zelfgemaakt cadeau afgeven!


Deze spuugdoekjes leken me wel handig én ze steken letterlijk op 5 min in elkaar! Bandwerk dat de moeite loont denk ik. Het is een gratis patroon (tutorial wel in het Engels, maar het is zooo simpel)


Had ik er daar maar wat meer van gehad toen Tibo nog baby was!


Het pamperzakje heb ik hier gevonden en was ook niet echt moeilijk om te maken. Alleen mag je er niet zo'n dik pak vochtige doekjes (zoals ik gedaan heb) insteken, want dan vind ik dat het nogal "bol" staat als je het sluit!


Knisperdoekje heb ik wat opgezocht over materiaal dat er tussen moest, maar je kiest zelf een afmeting en vorm van het doekje. Hier is het een gewoon vierkant van 15cm x 15cm geworden.


Tussenvoering is langs de ene kant dikke wattine geworden en aan de andere kant bakpapier (voor het knispereffect) waar ik dan gaatjes in heb geprikt, zodat het ook veilig is voor Jesse.


Het babydekentje wou ik personaliseren door zijn naam er op te flocken en mits ik zelf geen "cameo-apparaat" (noemt het zo?) heb om zo'n letters uit te snijden, heb ik een leuke webshop gevonden namelijk bij Miss Madelief laat ik m'n letters maken. Misschien ooit in de verre toekomst schaf ik mij ook zo'n Cameo-toestel aan, maar voorlopig nog niet aan de orde :-)


De groene fleece heb ik toen samen gekocht met de uilenstof en komt van het Stoffencircus. Ik heb het dekentje afgewerkt met bruine paspel, dat oogt wat meer afgewerkt vind ik.



Hopelijk zijn de fiere ouders blij met m'n zelfgemaakte cadeau...

2 opmerkingen:

  1. heel mooi kraampakket hoor. Ik denk wel dat de ouders heel blij waren met dit geschenk

    BeantwoordenVerwijderen