woensdag 24 december 2014

Mandje krokantje

Op het nippertje kan ik vanavond dit broodmandje vanuit Zo Geknipt (recept 19 - a.k.a. "mandje krokantje") afgeven aan mijn "moeke".


Ze is een beetje als mijn 2de mama. In mijne tijd waren de crèches nog niet zo voltallig aanwezig, dus als baby/peuter verbleef ik bij de zus van ons papa, mijn "moeke" dus.

Maar het grappige/verwarrende is wel dat Tibo tegen mijn mama ook moeke zegt. Dus nu is dat als we het over de "moeke's" hebben, dat ik erbij moet zeggen "Moeke van mama" :-)


Paar lekkernijen erin die ze graag mag, en hopelijk is ze vanavond blij met dit "presentje".


Ik had wel blijkbaar een grove fout gemaakt bij het in elkaar steken van het broodmandje. In het boek staat, dat je deze makkelijk plat kunt leggen in je kast als plaatsbesparing (vond ik wel héél handig) maar bij mij lukte dit niet? Ik had ook zo'n problemen met m'n kamsnaps te bevestigen bij de uiterste 2 flapjes (wel 6 kamsnaps in de vuilbak moeten gooien)?

Na een rondvraag op facebook (dat is wel tof, je stelt een vraag en binnen de 5 min antwoord + oplossing!) werd het me duidelijk dat op het middelste flapje (op foto het linkse dat ik vastheb) GEEN kamsnap op moet bevestigen!!!
De 2 buitenste flapjes krijgen elk een helft van een drukknop, het middelste flapje krijgt 'niets". Dat wordt omhoog gehouden door tegen de buitenste flapjes te liggen.


Dan weet ik dat weer voor een volgend mandje (want zo zullen er nog volgen, leuk om te geven EN ook wel leuk voor mezelf)

In het boek spreken ze van knutselrubber om het mandje te verstevigen, maar dat vond ik niet en dan had ik op facebook een tip gelezen dat je bij Ikea een antislip lademat kunt gebruiken.
Het werkt wel, maar superstevig vond ik het niet, maar voor enkel wat pistolet'kes te dragen lukt het wel natuurlijk :-)


Fijne Feestdagen moeke!

Patroon : Recept 19 "mandje krokantie" uit Zo Geknipt
Stof : buitenkant Soft Cactus - binnenkant Veritas

6 opmerkingen:

  1. Ziet er weer mooi uit hoor, zal je Moeke vast blij mee zijn.
    Denk dat ik dit mandje ook maar eens op mijn lijstje 'op voorraad maken' ga zetten! Vorige maakte ik met een placemat, dat gaat ook goed en is lekker stevig. Misschien tip voor de volgende keer? Maar heb nu ook lademat gekocht, dus benieuwd hoe dat uit pakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze was er heel blij (vroeger naaide ze zelf veel en was blij verrast te zien dat ik nu ook naai) Hoe doe je dat dan met een placemat? Dat kan je toch niet knippen of wel?

      Verwijderen
  2. een heel mooi gevuld mandje krokantje. Degene die dit krijgt zal heel blij zijn hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel cadeau.
    Leuk gedaan!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen