donderdag 18 december 2014

Projecten van de naaischool

Sinds september volg ik dus de basis cursus naaien in avondschool met m'n beste vriendinneke.

Eerlijk? Het gaat me er soms wat traag, maar het is een leuke avond onder allemaal dames en ik ben dan weer 3 uren op een avond bezig met m'n favoriete hobby : NAAIEN!!! :-)


Deze keukenschort wordt een cadeautje voor onder de kerstboom voor ons mama! Die had ik haar al beloofd en mits ze verjaart op 23 december, kan het evengoed onder de boom liggen :-)


Het handige aan deze keukenschort is het verschuifbare lint om toe te knopen!

Ik heb nu denk ik wel een betere manier geleerd om biais te naaien, maar het zal toch nooit m'n favoriet ding zijn om te doen :-)


De grote zak werd in 2 genaaid, dus nu heeft ze 2 "kleinere" zakjes om iets extra in te steken.


We hebben ook 2 kussens gemaakt met een sierboord aan. Totaal m'n ding niet, vind ik zelfs wat verouderd, maar het moest zo, dus deed ik dat maar! Deze kussens zullen in de zomer in de loungezetels belanden denk ik :-)



De opening achteraan werd gedaan met 2 overlappende delen, zo doe ik m'n huidige kussen ook altijd. Met rits nog niet geprobeerd.


Patroon kussen en keukenschort : eigendom van de avondschool (maw iets zelf tekenen!!)
Stof kussen : Zeeman --> een tafellaken
Stof keukenschort : Ikea  /  biais van het Stoffenspektakel

2 opmerkingen:

  1. Geen eigen inbreng over patronen op de avondschool? Jammer.... Je hebt zo'n leuke ideeën.
    Vind de schort wel erg tof trouwens, leuk hoe je de stof zo uitgemikt hebt dat het zakje zowel verdwijnt als extra opvalt in het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je compliment :-) Tja, dat stoorde mij in het begin van de lessen ook wel, dat het er erg "schools" aanvoelt! Maar we hebben een leuke groep en ik kijk wel uit naar een pyjama maken vanaf januari! Voor eerste keer knoopsgaten maken :-)

      Verwijderen