woensdag 21 januari 2015

Tricot rok voor mezelf

Onlangs pinde ik deze rok, en ik verschoot mij een ongeluk van de prijzen op die site! Dat kon ik toch wel zelf maken, niet? En dan nog dezelfde stofjes hebben liggen ook :-)


Daar kom ik dan nu pas achter, hoe makkelijk en vooral hoe snel zo'n simpel A-lijn rokje in elkaar steekt (zeker met de overlock! maar evengoed met het naaimachine!)

Ik heb me gebaseerd op een rokje dat ik vaak draag, want ik ben niet de persoon om rokjes met ritsen te dragen (dat buikje zit al eens in de weg) dus voor mij liefst rekbaar, vandaar de tailleband.

Bij gebrek aan donkerbruine boordstof heb ik hem gemaakt met gewone katoen-tricot, maar eerlijk? Hij zit nu precies wat los aan de taille, dus ik ga die nog aanpassen met gewone boordstof denk ik.


Dit stofje heeft wel een hoog retro-gehalte en heb hem ook nog in groen liggen :-)

Omzomen met de tweelingnaald in tricotstof is toch niet makkelijk vind ik!
Weten jullie een betere manier? Ik hoor het graag!


Dit rokje is al gedragen op het werk en goedgekeurd :-) Dus er zullen nog rokjes volgen! Misschien eens met katoen proberen?


Stof : Tricot van Stenzo (heb ik al enkele maanden), maar in sommige webshops vind je deze nu in solden
Patroon : Zelfgetekend van een bestaand rokje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten