vrijdag 13 februari 2015

M'n allerliefste kapoen is 4 jaar!!!

Woensdag 11/02 is hij 4 jaar geworden, onze "kleine" kapoen :-)

Wegens gebrek aan tijd geraakte de geplande Charlie (van Zonen09) met dino's niet op tijd af, dus die ga ik dan nu met korte mouwen maken ipv de geplande lange mouwen.
Hopelijk ga ik hiervoor nu wel tijd hebben, nu de krokusvakantie begonnen is!


Ik had lang geleden eens een vlaggenlijn gekocht bij Action en nadien ook bij Kruidvat om zelf te maken en dat is geen moeite, en ze kunnen jaren meegaan, mits de print niet te kinderachtig is natuurlijk :-)
Voor dat geld, ik denk niet meer dan €4 kan je niet sukkelen, je hoeft enkel de driehoekjes uit stof te knippen, zelf setjes samenstellen, het lange lint dat erbij zit als biais strijken en de driehoekjes ermee tussen stikken en voila, klaar!

Z'n naam erop geflockt (ik bestel zo geflockte letters stees bij Miss Madelief, goede service!)

De "4" heb ik uit het stevige papier van bij Hema geknipt.


Uiteraard geen verjaardag, zonder een zelfgemaakte kroon! Dino's zijn nog steeds z'n ding (net als Ninja Turtles, maar daar vond ik niet meteen een stofje van)


De kroon is omkeerbaar en heb gekozen om bovenaan aan beide kanten velcro te naaien, waardoor ik volgend jaar deze zou kunnen hergebruiken, met een "5" op.

De tutorial en uitleg kan je vinden bij handmade mieke.

Zij zegt van vlieseline H640 te gebruiken, maar omdat ik dit niet in huis had, gebruikte ik H630, maar dan wel aan beide kanten van de stof, en dit bleef perfect rechtop staan :-)


De oh zo lekkere taart hmmm


Bovenste is een vlaggenlijn-pakket van Action,
de onderste een van Kruidvat (daar had ik vlagjes over en die heb ik dan gebruikt voor die met z'n naam erop)



Serieuze Tibo



Zotte Tibo



Enthousiaste Tibo


Gelukkige verjaardag m'n liefste schatteke!!!


Patroon : handleiding vind je bij handmade mieke
Stof : Dino van bij Rijstextiles en de sterren weet ik niet meer

1 opmerking:

  1. Aan zijn snoetje te zien was jouw kleine schat heel gelukkig met zijn slinger en kroon :-)
    Ik gebruik soms ook H630 of H630 + H250, Het maakt op zich niet zoveel uit wat je er als vesteviging tussen strijkt; omdat het een cirkel is blijft het zowizo recht op staan.
    Mooi setje heb je bij elkaar genaaid!

    BeantwoordenVerwijderen