maandag 16 november 2015

Leather Sweater #2


Dit is de 2e keer dat ik het patroon van La Maison Victor (LMV) gebruik, de "leather sweater"
(hier zie je m'n eerste poging van de sweater)
Ideaal project voor beginnende naaisters, niet moeilijk, goed uitgelegd in hun magazine en je kan voldoende variëren met de schouderlapjes, mouwen in een contrastkleur, ...

Ik ben fan!!! :-)


Gelukkig Tibo ook :-) Werd dringend tijd dat ik voor grote broer nog eens naaide... Daar moet ik als mama van 2 kindjes wel voor oppassen nu, voor beiden afwisselend iets maken... Gelukkig is Tibo niet het jaloerse type, maar hij had wel nood aan nieuwe truien. Er gaan er dus nog volgen!






Zoals gewoonlijk was het weer heel spannend bij de hals... Tibo heeft nu eenmaal een groot hoofd (al van geboorte) en de sweaterstof rekt minder goed mee de boordstof... Het gaat, heel nipt... :-)


Veel zin om te poseren had meneer niet, maar hij is wel heel blij met z'n nieuwe trui, daar doe ik het voor!


Deze Andrea Lauren stof heb ik aan een soldenprijsje kunnen kopen bij Liesellove (denk wel dat die nu uitverkocht is) en ondanks maar een halve meter, krijg ik er deze trui in maat 110 uit EN er is nog over om een babylegging voor Mats te naaien! :-)



Stof : duikerspapegaai is een sweaterstof van Andrea Lauren van Liesellove / effen grijs zomersfeer (ligt al heel lang in m'n stoffenkast!)
Patroon : leather sweater - La Maison Victor editie 4/Herfst 2014











2 opmerkingen:

  1. Heel erg mooie trui! Als ik een trui afwerk met tricot ipv boordstof, neem ik altijd wat meer (*0,8 voor boordstof, *0,9 voor tricot) kwestie van het rekbaar genoeg te houden! Helemaal fan van het stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen