donderdag 14 januari 2016

Allereerste pyjama met voetjes

Ik had in m'n vorige blogpost al gezegd :
Mats groeit enorm!
Wat heel goed is uiteraard,
 maar ik merkte dat zijn pyjamaatjes met voetjes snel te klein bleken te zijn, 
en wel beetje zonde, want hij heeft zo een paar 
merkpyjama's gekregen (woody, fresk, froy&dind, ...)
en dan is het wel zonde dat hij ze na ettelijke weekjes al niet meer kan dragen...

DUS waarom eens niet zelf proberen???
Eerst op zoek naar een patroon, en ik heb hier redelijk wat Ottobre Kids-magazines liggen,
(die je trouwens gratis bij de bibliotheek vindt!)
 maar zoveel patronen met voetjes vind je daar dus niet in terug, toch niet wat ik zocht...


En het is nog niet volledig m'n goesting...


Zelf wat aangepast, ipv rits op de rug, koos ik voor drukknoopjes tussen de beentjes, 
erg praktisch (zeker bij nachtelijke pampers!)


Het is nog beetje op de groei gemaakt (maat 68) maar dat was de bedoeling, er is nog wat beenruimte en ruimte in die voetjes, die uiteindelijk vrij goed gelukt zijn
(om een of andere reden had ik daar zo'n schrik voor!)



In het patroon zat zo'n soort "ei" dat je plaatst tussen de benen voor die dikkere pampers...
Mooi is iets anders, maar wel erg praktisch en je ziet dit bij veel babypyjama's!




M'n lachebekje was er ook erg blij mee!


En toch is dit niet nog niet volledig m'n goesting... 
Dit heeft raglanmouwen met een gewone hals (gelukkig geraakte het over z'n hoofdje), 
maar ik wou eigenlijk een enveloppenhals, 
dus misschien ga ik mijne klassieker van Kiind (jumpsuit) 
eens aanpassen en voetjes aanzetten???
Want die hals past wel heel mooi aan bij hem...

Als ik de tijd vind (maw als Matske veel wilt slapen),
zullen er zeker nog pyjama's volgen...



Stof : ooit eens gekocht op facebook (ligt al langer in mijn stoffenkast)
Patroon : Ottobre 1/2014  -  n°12 (maat 68)

7 opmerkingen:

  1. Leuk hoor! Dit brengt mijn oom op op het idee om pyjamaatjes voor onze kleine man te gaan maken. Super lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor! Dit brengt mijn oom op op het idee om pyjamaatjes voor onze kleine man te gaan maken. Super lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! En wat een goedlachs ventje. Schattig!
    Ik gebruikte een tweetal weken geleden hetzelfde stofje voor een gratis patroontje van een boxpakje. Zonder voetjes :)
    Ik begrijp je bedenking van de rits in het patroon. Dat houd me ook tegen om het te maken, misschien maak ik eenzelfde aanpassing als jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Bedankt! :-) hij heeft de pyjama nu al paar keren gedragen en eigenlijk zit hij wel heel goed, ook aan z'n hals... Weeral te snel geoordeeld ;-)

      Verwijderen
  5. Ik vind 'em helemaal geweldig! Het is mij nooit zo goed gelukt, die voetjes en dat ei … Deze is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen