donderdag 18 februari 2016

Cocoon dress

Februari is hier echt wel de verjaardagsmaand!
Eerst Tibo, dan z'n nicht Olivia en dan ikzelf...

Vorig jaar had ik hier al een zelfgemaakt kleedje + rokje gemaakt voor Olivia en blijkbaar draagt ze het kleedje HEEL graag (heel leuk om te horen natuurlijk!)

Dus wou ik voor haar opnieuw een kleedje maken...

Als je op instagram #cocoondress intikt, zie je heel veel mooie voorbeelden
en ook bij haar, en haar en haar had ik deze mooie jurkjes gezien...
Deze cocoon dress is een patroon van Groovy baby and mama.


Na wat opzoekwerk bleek het armsgat nogal aan de smalle kant te zijn, 
dus ik verlaagde het okselgat met 2cm
(vergeet de mouw dan ook niet 2 cm te verbreden!)


Die ruffles (die ik gevoerd heb) aan de mouwen was iets compleet nieuw voor mij 
(zijnde een jongensmama lol) maar die maken het kleedje net wat specialer en frivoler!
Zwart-wit gestreepte tricot komt van Kiwifabrics en  ik dacht van Nosh 
(stevige kwaliteit, geen viscose)


Ik heb gekozen voor french terry in munt-melange kleur en komt van Modecoupon.
Sinds kort hebben ze daar een klantenkaart voor als je in de bakstenen winkel koopt!!!
Me very happy, want dat is mijn go-to-stoffenwinkel :-)

Bij het zien van al die andere mooie cocoon dresses, viel mij de wijde halsopening op, dus ik heb daar een kleine cm naadwaarde bijgeknipt en dan zo omgezoomd...
De mouwen heb ik 2-tal cm verlengd (omdat die op het zicht nogal kort leken)

Hopelijk past het haar!!! (altijd zo moeilijk voor iemand anders iets maken)
Ze wordt 7 jaar en ik heb deze ook in een 7 jaar gemaakt.




Stof : muntkleurige sweatstof van Modecoupon (www.modestofjes.be) / zwart-wit gestreepte tricot van Kiwifabrics
Patroon : Cocoon dress van Groovy baby and mama

4 opmerkingen: