maandag 8 februari 2016

Mini Hudson Pant

Hier had ik al eens een broek genaaid, maar was niet zo'n succes 
(van mijn kant toch niet, zoonlief vond het allemaal dik ok lol)
dus ik hou het voorlopig nog op joggingbroeken omdat Tibo die toch het meeste draagt!

Een hele tijd terug had ik dit model al geknipt, maar bleef weer liggen, omdat ik er niet veel vertrouwen in had... Het patroon is van True Bias en noemt de mini hudson pants.
Een model los aan de billen en aansluitend aan de voeten.



Ik heb de maat "5 jaar" gemaakt en Tibo wordt 5 over enkele dagen, en hij valt wel vrij lang.
Dan heeft hij er zeker lang genoeg geniet van :-)

Mijne ijsbeer vindt het in ieder geval een superbroek en ik zie hier nu ook meer een joggingbroek in!


Toch maar een gilet'ke aan, want plots had hij kou...



Meteen ook begonnen aan een T-shirt met korte mouwen voor de lente.
Lange mouwen heeft hij intussen genoeg, dus misschien tijd voor eens wat bandwerk???


Ik had nog juist genoeg over van deze Elvelyckan Design stofje waar ik hier reeds een babylegging voor Mats van had gemaakt. (deze is jammer genoeg al te klein intussen...)

Hier vind je haar tutorial om de zakken te naaien en als je verderdoor klikt, 
zie je ook hoe je de rest van de broek in elkaar steekt, met foto's en al erbij :-)


Zotte bekken trekken kan hij als de beste...



Maar wanneer er dan een zeldzaam moment is dat hij lief lacht EN ik kan het vastleggen... 
dan smelt ik gewoon :-)




Stof : Blauwe sweaterstof met spikkeltjes van Stoffieke (maar die is jammer genoeg moeten stoppen, heb ik onlangs ontdekt) / Kruisjestricot van Elvelyckan Design van Liesellove (ook al moeten stoppen...)
Patroon : T-shirt van Ottobre 3/2011 n°19 - maat 116
                  Joggingbroek : Mini Hudson Pant van True Bias - maat 5 jaar


5 opmerkingen:

  1. Dat stofje voor dat shirt is echt de max he!! Daar kan je weinig mis mee doen! En hier zijn joggingbroekskes ook favoriet voor de zoon hoor, daar kunnen ze toch het gemakkelijkst in bewegen he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie broek! Laat ze als je klein zijn maar in een comfortabele broek rondhuppelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe broek, tof t-shirt, en dan dat dat snoetje :D !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei leuk, allebei! Ik ben zelf ook wel fan van joggingbroekjes voor thuis. Erg tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ik maakte deze broek ook onlangs als joggingsbroek voor een cool trainingspak voor op sportdag te dragen in school :)

    BeantwoordenVerwijderen